Z niedzielnej wyżerki, czyli makaron ze szpinakiem i serem


Makaron ze szpinakiem
Makaron ze szpinakiem


Tak jakoś w ostatnią niedzielę postanowiłem, że zrobię prosty, a smaczny i pożywny makaron ze szpinakiem.

Czego potrzebujemy?


  • - oczywiście makaron, rurki mogą być - ile? Ile zjecie ;)
  • - świeży szpinak (w sensie: liście, nie mrożony) - ile? Ok 300 gr,
  • - ser miękki, może być feta, może być jakiś miękki ser kozi, jak kto lubi to i gorgonzola się nada,
  • - suszone pomidory,
  • - świeże koktajlowe (ja nie miałem i użyłem zwykłych),
  • - parmezan, którego też nie miałem i użyłem po prostu żółtego sera,
  • - 2 lub 3 ząbki czosnku,
  • - bazylia,
  • - oliwa z oliwek,


Jak to zrobić?


Jako zwykle u nas - bardzo prosto. Po kolei zatem:

  • - na patelni rozgrzewamy oliwę i na niej lekko podsmażamy czosnek,
  • - w międzyczasie gotujemy makaron,
  • - do podsmażonego czosnku dodajemy suszone pomidory i szpinak oraz bazylię, podgrzewamy tyle, żeby szpinak stracił na objętości (w potrawie na zdjęciach trochę zbyt mocno "zredukowałem" szpinak, bywa...),
  • - do tego wszystkiego wrzucamy ugotowany makaron,
  • - mieszamy, podgrzewamy,
  • - przygotowujemy wielkie talerze, nakładamy słuszne porcje (bo jak kto przebiegł 12km, to i pojeść musi ;), posypujemy pokruszoną fetą/kozim serem/gorgonzolą, dla dekoracji dodajemy pomidorki koktajlowe, posypujemy parmezanem i tyle
  • - życzymy domownikom smacznego i zajadamy ze smakiem!

Makaron ze szpinakiem
Makaron ze szpinakiem


Jeżeli ktoś lubi bardziej na ostro to można oczywiście dodać pieprzu, czy innych przypraw, które lubicie. Danie szybkie i łatwe w przyrządzeniu, bezmięsne i bardzo smaczne.

  • Podziel się:

To też może Cię zainteresować

2 komentarze

  1. Ciekawie wygląda . Wstyd się przyznać ale w życiu szpinaku nie jadłem . Muszę kiedyś taki makaron zrobić .

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam - prosto, szybko i smacznie. No chyba, że ktoś nie lubi szpinaku...

    OdpowiedzUsuń