Dziennik aktywności fizycznej – 18 - 24 maja 2015

Aktywność fizyczna – wtorek – 19 maja 2015: bieg

Mnóstwo map rowerowych

Biegamy dalej. Pogoda dopisuje, chęci są, nowe cele wyznaczone, przed nami przyjemniejsza pogodowo część roku, a więc: do roboty!

Dzisiaj Matylda 8km rozbiegania plus do tego rytmy-interwały 5x100m/100m szybkiego biegu naprzemiennie z truchtem lub marszem. Razem zdecydowaliśmy, że swój pierwszy półmaraton M pobiegnie we wrześniu tego roku. Mamy już nawet wybrany bieg, ale o tym na razie cisza. Napiszę tylko, że jest to dość ciekawe rozwiązanie, jak na debiut :)

Bieg - 19 maja 2015 - Matylda

U mnie 8km rozbiegania, standardowo już druga strefa tętna, czyli tempo ok 5:50 - 6:10min/km. Spokojnie i na luzie, żeby za mocno się przed kolejnym półmaratonem nie nadwyrężać ;) Pogoda wieczorkiem była burzowa i tętno od razu wyższe, przy niższym tempie. Cały czas po cichutku liczę na poprawę wyniku z Inowrocławia, a może nawet i z Sobótki. Czasowo celuję w około 1:45/min. Może tym razem wreszcie się uda.

Bieg - 19 maja 2015

Aktywność fizyczna – czwartek – 21 maja 2015: bieg

Wszystko składnie i planowo. Czwartek, a więc ponownie biegamy. Matylda 10km rozbiegania. Tempo spokojne w granicach 6:30min/km. I powoli do przodu. Trochę monotonnie się robi, ale cóż - taka natura treningu. Aby coś tam zbudować, trzeba najpierw trochę popracować... Pewnie,  że zawsze chciałoby się gdzieś podróżować, brać udział w biegach, robić zdjęcia i zwiedzać nowe miejsca :) Ale spokojnie, będą jeszcze i wyjazdy. Przy okazji monotonii - nawet takie statyczne okresy mają swoje małe radości: dzisiaj np przy ścieżce, którą biegłam stał sobie lisek i bardzo zaaferowany węszył coś w wysokich trawach :) Dopiero gdy podbiegłam nieco bliżej, lisek się przestraszył i uciekł (w sumie dobrze, że uciekł, bo gdyby nie uciekał, to mogłabym go podejrzewać o wściekliznę...).

Bieg - 21 maja 2015 - Matylda
Późnym popołudniem pora na moje bieganie. Dzisiaj wypadło 8km rozbiegania + 4km w tempie 5:10min/km, tak coby się tym rozbieganiem nie zanudzić ;) Powtarzam to już któryś raz: takie bieganie to naprawdę przyjemność :) Zwłaszcza, że - ponieważ dzień już długi - znowu często biegam po leśnych ścieżkach, a w lesie zielono i pachnąco...

Bieg - 21 maja 2015

Aktywność fizyczna – sobota – 23 maja 2015: bieg

Trochę inaczej, niż zazwyczaj, poszliśmy pobiegać nie w niedzielę, lecz w sobotę. Na niedzielę wypadło nam trochę rozbiegania i żeby już nie łączyć tego z rowerem i nie tracić czasu, bieg przełożyliśmy właśnie na sobotę. W niedzielę mamy nadzieję na udaną wycieczkę rowerową.

Matylda - wybieganie 14km w tempie konwersacyjnym. Z różnych przyczyn - ale nic złego się nie stało - wyszło niecałe 13km spokojnego biegu.

Bieg - 23 maja 2015

Ja także spokojne wybieganie - 16km tempo ok 5:50-6:16min/km po różnorodnym terenie. To znaczy mniej więcej tyle, że ganiałem po lasach, łąkach i polach. Było ciekawie i trochę "terenowo", a miejscami całkiem przełajowo :) Piękna sarenka wyskoczyła z krzaków jakieś kilka metrów przede mną, zszokowana zatrzymała się na ścieżce i prędko dała nura z powrotem w las.

Po sobotnich biegach długodystansowych ;) przyrządziliśmy sobie do jedzenia smaczne bataty z piekarnika z czosnkiem i przyprawami. W sumie to słodkie ziemniaki jedliśmy pierwszy raz. Jakoś tak wcześniej nie było okazji, albo samych ziemniaków :) Wrażenia pozytywne - całkiem smaczne jedzonko! Polecamy jako odskocznię od zwykłych ziemniaków lub w ogóle - jako kolejne urozmaicenie jadłospisu.

Bataty z piekarnika
Bataty pieczone na blasze w piekarniku

Aktywność fizyczna – niedziela – 24 maja 2015: rower

Dzisiaj wreszcie wybraliśmy się na rower. Od rana niespiesznie zajęliśmy się kawką i niewielkim śniadaniem, a później czas w drogę.

A po drodze kwiatuszki...

I sielskie krajobrazy...

Tym razem pojechaliśmy odwiedzić takie nietypowe coś, co nazywa się grodem rycerskim ;) Jest to oczywiście obiekt współczesny i służy głównie do organizacji przeróżnych imprez w stylu koncertów, zjazdów motocyklistów, pokazów walki z epoki itp. (dla ciekawych odnośnik do strony grodu: http://www.grod.byczyna.pl/pl-12-malownicza_lokalizacja.html). W grodzie jest karczma oraz możliwość noclegu w stylizowanych "komnatach" na murach. Ot, taka atrakcja, która uczy i bawi.

Gród rycerski koło Byczyny
Nadciągamy - otwierać bramy!

Na dziedzińcu

Ogólnie na zdjęciach wygląda to o wiele lepiej, niż w rzeczywistości. Dzisiaj nie było tam oczywiście żadnej imprezy stąd też i wszelakie niedostatki widoczne były dość dokładnie. Na pewno jednak w porze wieczorno-nocnej, przy świetle pochodni i w strojach z epoki, można świetnie się tam bawić :) Jeżeli ktoś z Czytelników oglądał program "Ugotowani" (TVN), to jeden z odcinków kręcony był właśnie w tym grodzie.

Brama wjazdowa

Naczynia "z epoki"

Krzesło dla specyficznych ludzi i zastosowań ;)

Gród rycerski koło Byczyny
Jak komu krzesło nie pomoże, to może od drugiej strony pójdzie lepiej...

Na murach

Widok z wykusza strzelniczego na murach

W komnacie

Gród położony jest nad całkiem sporym jeziorkiem w całkiem urokliwej scenerii. Po jeziorku można popływać rowerem wodnym lub kajakiem - jak kto lubi.

W trakcie wycieczki pokonaliśmy 85km, tak jak dla nas - całkiem przyzwoicie. Pogoda dopisywała - zero wiatru, delikatne słońce wyglądające zza chmur - idealnie na rower. Nawet średnia prędkość wyszła nam wyższa, niż zazwyczaj i wyniosła 18km/h! Ha, duma nas rozpiera! Niebawem planujemy kolejne rowerowe eskapady, tak więc trzeba się przyzwyczajać do siodełka i kilometrów.

Przy okazji pochwalimy się naszą kolekcją mapek rowerowych:

Mapy rowerowe
Ile map... można się zakręcić!

Oczywiście nie wszędzie byliśmy i dużo jeszcze do objeżdżenia pozostało, ale teoretyczna podbudowa już jest :) Przy okazji mapek - gorąco dziękujemy naszej Koleżance Justynie, która ostatnimi czasy podesłała nam całkiem sporą ich ilość :)

Planów wiele, czasu mało. Śmiejemy się, że przy naszej częstotliwości wyjazdów życia nam braknie na odwiedzenie tych przeróżnych ciekawych miejsc...

Mamy nawet taki informatorek z gminy Susiec na Roztoczu - Marqo - czy to Twoje okolice? Któż to wie, może i tam się kiedyś wybierzemy.