Historyjka do zdjęcia Roberta Doisneau

Jest to krótka historyjka do zdjęcia Roberta Doisneau, zamieszczonego na Google+ przez Emmę Erst. Zaznaczam, że jest to tylko moja nieudolna próba interpretacji tego zdjęcia (jakoś warsztat kuleje i zdania garbate). Mogło być przecież zupełnie inaczej.

Każdy może napisać własną wersję... to dobra zabawa dla wyobraźni, a przy okazji znakomite ćwiczenie z pisania. Zaczynajmy!

* * *

Była to jedna z tych małych winiarni, do których mężczyźni chodzili na lampkę białego lub czerwonego cienkusza.
Konsumpcja odbywała się przy barze, który mimo tego, że był bez przerwy przecierany przez barmana nie pierwszej czystości szmatą, to i tak wiecznie lepił się od wina.
Klientelę w większości stanowili starsi panowie, ale Odette miała za sobą ciężki dzień w pracy, do tego jeszcze przed wyjściem z domu pokłóciła się z Georgesem, dlatego też, zmęczona i zła, postanowiła wstąpić na kieliszek wina.

- Co podać? - spytał niski i gruby barman w poplamionym fartuchu.
- Kieliszek, nie, lepiej od razu dwa, jakiegoś Gamay-a - odrzekła Odette, opierając się o bar.

Jaki paskudny dzień - pomyślała - Nie dość, że ten uparty Georges nie może zrozumieć najprostszych spraw, to jeszcze do tego Rita pomieszała wszystkie kartoteki i przez pół dnia trzeba było wszystko układać od początku. Koszmar po prostu!

- Panienka szanowna tak samotnie winko popija? - z zamyślenia wyrwał ją jakiś męski głos. - Pozwoli pani, że się przedstawię - kontynuował mężczyzna - Jestem Sebastien, Sebastien Babin.

Nieco zdziwiona spuściła wzrok, spoglądając na lepki blat... - Niech panienka się nie boi - ciągnął pan Babin - ja tak tylko, z grzeczności, zagadać chciałem. - Odette uśmiechnęła się nieznacznie, obracając smukłymi palcami kieliszek...

* * *

To tyle. Koniec historii. A teraz, jak napisał bodajże Terencjusz, "vos valete, et plaudite"! Wystawiam się na żer krytyki ;)

  • Podziel się:

To też może Cię zainteresować

4 komentarze

  1. Ha!
    Wreszcie Matylda zabrała głos! Zgadłam??
    Matyldo, powiedz, że to Ty :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech Emma, przecie to ja napisałem 29 kwietnia i "całą rozmowę" na G+ myślałem, że chodzi właśnie o tę wymyśloną przeze mnie historyjkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa... Zgubiłam się w następstwie zdarzeń :))
      Dziś zajrzałam do Was, myślałam, że będą kosmetyki, a tu ta historia! Ogromnie miło mi się zrobiło, że dałam tym zdjęciem jakiś impuls do jej napisania. Bardzo mi się podoba, taki fajny koloryt lokalny :)

      Pomyślałam, że to Matylda z powodu nazwiska Sebastiana. [babę] ;-)))

      Usuń
  3. Kosmetyki już są. Dzisiaj mieliśmy dość aktywny dzień i dlatego dopiero teraz. W następnym dzienniku aktywności fizycznej opiszę, co tam dzisiaj wyrabialiśmy.

    OdpowiedzUsuń