Koszulka sportowa Brubeck - polska i dobra

Jako że jesteśmy ludźmi dość aktywnie uprawiającymi różne sporty (bieganie, rower, siłownia) to od czasu do czasu musimy kupić jakąś odzież sportową tudzież buty do biegania.

Koszulka sportowa Brubeck

Koszulka sportowa a patriotyzm


Wszyscy zapewne dobrze znają takie firmy jak: Under Armour, Adidas, Asics, Rogelli i inne. My też je znamy i jesteśmy przekonani, że produkują odzież sportową dobrej jakości. Mają natomiast jedną "wadę" - nie są to firmy polskie. Nie znajdują się w Polsce. Nie dają zatrudnienia polskim pracownikom. Czy to jest ważne? Myślę, że trochę tak.

Można, mówiąc o patriotyzmie, kojarzyć go li tylko z powstaniami, odczytami "ku czci", wojnami, zamachami i innymi wydarzeniami z naszej historii. Można wiecznie i bez końca wspominać, palić znicze i składać wiązanki. Można i trzeba, bo to ważne. Naszym jednak zdaniem na tym patriotyzm się nie kończy, ba, wydaje się nam, że taki patriotyzm niczego nie wnosi, nie buduje, jest jakiś taki mało pozytywny.

No bo spójrzmy na tych smutnych ludzi stojących w rocznicę jakiegoś wydarzenia pod pomnikiem. Oficjel duka z kartki jakąś nadętą przemowę, reszta towarzystwa, mniej lub bardziej znudzona, rozgląda się we wszystkie strony, uczniowie i nauczyciele są zadowoleni z tego, że dzięki patriotycznej manifestacji uniknęli lekcji... Wszyscy wystrojeni w ubranka szyte w Indiach, Bangladeszu, Chinach, Pakistanie czy Turcji... Ot, patriotyzm jak się patrzy!

Zapyta ktoś: - A w co niby mają być wystrojeni? Takie czasy. Odzież produkowana w dalekich krajach jest o wiele tańsza i niejednokrotnie lepsza, od tej produkowanej w Polsce... Jest kryzys. Każdy oszczędza. - Zgadzam się z tym w stu procentach. My też oszczędzamy i bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę z faktu, że często niemożliwym jest zakup produktu polskiego, bo albo po prostu go nie ma (nie orientuję się np. czy jakaś polska firma produkuje buty do biegania), albo różnica cenowa pomiędzy polskim, a zagranicznym jest na tyle duża, że zakup jest zupełnie nieopłacalny.

Matylda na ten przykład kupiła "amerykańskiego" Kindla, ponieważ jakoś czytniki oferowane przez polskie firmy jej nie odpowiadały. Głównie chodziło chyba o ekran. Nie wiem zresztą, czy jakaś polska firma produkuje w Polsce czytniki, czy są to składane np. w Chinach i brandowane w Polsce produkty.

Poza tym mamy np. buty do biegania firmy Adidas i spodenki rowerowe Rogelli. Nie sposób zaopatrywać się tylko w rzeczy i sprzęty polskiej produkcji. Czasem istnieją jednak produkty produkowane w Polsce, przez polską firmę, zdolne z powodzeniem zastąpić te znanych i uznanych marek światowych. I tutaj dochodzimy do sedna tego wpisu, a jest nim:

Koszulka sportowa Brubeck


Koszulka sportowa Brubeck
Trochę pod wpływem Matyldy, a trochę z potrzeby spróbowania czegoś nowego, postanowiłem pewnego razu kupić jakąś ciepłochronną koszulkę do biegania. Przeglądając różne modele trafiłem na ciekawie wyglądający produkt nieznanej mi firmy Brubeck. Jako, że jestem człowiekiem ciekawskim, postanowiłem poszukać o tej firmie jakichś informacji. Bardzo szybko dowiedziałem się, że Filati Brubeck to polska firma ze Zduńskiej Woli, której marką handlową jest Brubeck - body guard.

Ponieważ cena i wygląd były zachęcające, na zimę nabyłem ciepłochronną koszulkę z długim rękawem. Koszulka sprawdziła się w 100%. Utrzymuje ciepło, szybko schnie, odprowadza pot. Doskonale przylega do ciała i, jak na razie przynajmniej, bardzo dobrze znosi częste pranie.

Jedyne ślady zużycia zauważyłem na samym dole, tam gdzie dolna część materiału jest podwinięta i podszyta. Poza tym po każdym praniu koszulka "wraca" do swojego pierwotnego kształtu i po założeniu jest jak "druga skóra". Używam jej na rower i do biegania i jestem bardzo zadowolony.

Koszulka sportowa Brubeck
Po zeszłorocznych doświadczeniach ze słońcem na rowerze, kiedy ręce do rękawków koszulki miałem opalone na brąz, a powyżej białe, jak młynarz, umyśliłem sobie, że tym razem na lato kupię na rower koszulkę z długim rękawem (A co, mam w nosie opalanie!). Najlepiej cieniutką białą potówkę. Wtedy problemy ze słońcem będę miał z głowy. Dodatkowo Matylda też zamiarowała nabyć jakąś lekką koszulkę do biegania na lato.

Zaczęły się poszukiwania. Najpierw szukałem koszulek rowerowych Brubeck, ale jakoś nic mi nie odpowiadało. Wreszcie, kiedy miałem już odpuścić, znalazłem białą potówkę do biegania tejże firmy. Idealnie białą z długimi rękawami! Akceptowalna cena, chociaż dość nietypowy splot materiału. Coś z wyglądu i dotyku przypominającego bandaż lub gazę, płaskie szwy. Po ubraniu dopasowuje się do ciała.

Może trochę dziwnie wygląda. Nie wiem, jak to opisać. Jest taka gruba w sensie jakby trójwymiarowa i po ubraniu się w nią człowiek wygląda trochę, jakby owinął się bandażem... Przy tym jest cieniutka, wręcz prześwitująca.

Dopisek pierwszy - po pierwszym użyciu: koszulka sportowa - biała z długim rękawem - potówka. Założyłem ją na swój pierwszy sprawdzian na 10km. Dobra rzecz. Po pewnym czasie zapomniałem, że w ogóle mam koszulkę. Żadnych otarć, niczego przeszkadzającego. Dobre odprowadzanie potu, chociaż oczywiście w niektórych miejscach koszulka była spocona, ale tego w 100% nie da się chyba uniknąć. Ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne.


Dopisek drugi - po wielu użyciach: koszulka daje radę. Co prawda z płaskiego szwu na jednym rękawie bez przerwy wychodzą nitki, lecz poza tym koszulka bardzo dobra, choć dość delikatna. Trzeba uważać w pobliżu zapięć na rzepy, ponieważ bardzo łatwo się "przylepia" i ciężko ją odkleić (rękawiczki rowerowe, torby i sakwy z zapięciami na rzepy). Piorę ręcznie w jakims płynie do prania, w letniej wodzie. Szybko schnie, nie straciła kształtu i właściwości. Polecam.


Koszulka sportowa BrubeckKoszulka sportowa Brubeck


Matylda miała prościej. Prawie od razu znalazła piękną malinową koszulkę z krótkim rękawkiem. Podobnie, jak w moim przypadku: przyzwoita cena i dobra jakość oraz niebanalny wygląd. Zresztą zobaczcie sami:


Koszulka sportowa BrubeckKoszulka sportowa Brubeck


Polska koszulka sportowa, czy to patriotyzm?


Czy zakup wyprodukowanej w Polsce koszulki sportowej ma coś wspólnego z patriotyzmem? Według mnie tak. Bo i po co kupować coś z jakiejś znanej zagranicznej firmy szyjącej, powiedzmy w Bangladeszu, skoro można znaleźć znakomity odpowiednik wykonany w Polsce, przez polską firmę?

Nie każdy musi się ze mną zgadzać odnośnie jakości produktów Brubeck-a. Może i jestem mało wymagającym klientem, może i nie miałem okazji ćwiczyć w odzieży np. UA, ale jak na moje potrzeby koszulki firmy ze Zduńskiej Woli są wystarczające. Nie zawiodłem się na jednej, kupiłem więc drugą, chociaż trochę tańsza była koszulka Rogelli (a spodenki rowerowe Rogelli mamy już od ładnych paru lat i jak na razie są niezniszczalne). Na korzyść Brubeck-a przemawiał fakt, że to produkt "made in Poland".

Wiem, że wyszedł z tego trochę pean na cześć Brubeck-a, ale ja nie mam nic wspólnego z tą firmą. Uważam po prostu, że warto napisać prawdę o czymś, co jest polskie i dobre. Gdyby odzież Brubeck-a była kiepska, napisałbym że jest kiepska i nie warto tego kupować. W przeciwnym razie uważam, że trzeba się tym chwalić i pokazywać. No, chyba że ktoś koniecznie musi mieć "łyżwę" na klacie... ale na to nie ma lekarstwa.

I to jest patriotyzm po mojemu. Prosty wybór mojego kraju dokonywany nie słowami, wiązankami i obchodami rocznic, lecz - w miarę możliwości - portfelem.

  • Podziel się:

To też może Cię zainteresować

1 komentarze

  1. Ogólnie to zgadzam się z całym tekstem ale jakoś nie mogłem doszukać się w sieci ( może słabo szukałem ) informacji o tym ze ubrania tej firmy produkowane są w naszym kraju .
    Ja z naszych firm lubię bardzo ubrania firmy 4F ale oni niestety nie produkują ich w Polsce zazwyczaj

    OdpowiedzUsuń